سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر یک موج طی امروز و نفوذ سامانه بارش‌زا از فردا به استان و فعالیت آن تا اوایل روز شنبه است.

بارش برف و باران از فردا آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد

لیلا امینی سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت هوای استان اظهار داشت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر یک موج طی امروز و نفوذ سامانه بارش زا از فردا به استان و فعالیت آن تا اوایل روز شنبه است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت قسمتی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش اغلب به صورت رگبار باران و احتمال رعدوبرق و تگرگ و در مناطق کوهستانی بارش برف به ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

امینی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در بعدازظهر روز چهارشنبه و به ویژه طی روز جمعه خواهد بود، گفت: آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: در نیمه شرقی و مناطق مستعد وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک محلی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۲ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت، عنوان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۲۰ درجه و کمینه فردا صبح ۶ درجه و بویین میاندشت با منفی یک درجه و خوروبیابانک با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

دیدگاهتان را بنویسید