روزنامه صهیونیستی نوشت، توانایی ایران در ساخت هواپیما مهم است، زیرا به دانش این کشور در زمینه‌های دیگر مانند ساخت پهپاد و موشک کمک می‌کند.

جروزالم پست: توانایی ایران در ساخت هواپیما مهم است

به گزارش گروه بین‌الملل از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل شوید!، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران چندی قبل گفت: «دانشمندان و نخبگان ما در وزارت دفاع تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند و از آن‌ها خواسته‌ام که این مسیر را تا حصول نتیجه با قدرت و قوت ادامه دهند.»

به دنبال این اظهارات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران اخیرا اعلام کرد که توانسته با استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، نخستین هواپیمای ترابری را طراحی کرده و بسازد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» روز شنبه در تحلیلی به قلم «ست فرانتسمن» تحلیلگر ارشد خود در گزارشی  با عنوان «چه چیزی پشت پیشرفت ایران در ساخت هواپیماهای بومی نهفته است؟» نوشت، توانایی ایران در ساخت هواپیما مهم است، زیرا به دانش ایران در زمینه‌های دیگر مانند ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و موشک کمک می‌کند.

  جروزالم پست با اسناد به گزارش رسانه‌های ایرانی نوشت، رسانه‌های ایرانی اشاره کرده‌اند که این کشور به پیشرفت خود در ساخت هواپیمای مسافربری ساخت داخل ادامه می‌دهد.  یکی از هواپیماهای ساخت ایران باقابلیت حمل  ۷۲  مسافر در حال گذراندن ۸ مرحله آزمایشی است.

این هواپیما طراحی شده و سپس سامانه‌های آن از نظر قابلیت اطمینان مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس یک نمونه اولیه ساخته خواهد بعد از ۱۵۰۰ ساعت پرواز در شرایط مختلف مونتاژ نهایی این هواپیما آغاز می‌شود.  این روزنامه نوشت، گاهی اوقات ایران اقلام مهمی با کاربرد دوگانه دارد که در دو عرصه نظامی و غیر نظامی کارد برد دارند و می‌توان از پهپادهای ساخت این کشور در این باره مثال زد.  این تحلیلگر از همکاری ایران با چین در حوزه نظامی در ساخت برخی از قطعات مهم برای هواپیماهای بدون سرنشین خبر داد. چندی قبل نیز یک نظامی سابق رژیم موقت صهیونیستی  در تحلیلی اذعان کرد که ایران پهپادهای مختلف و تسلیحات هوایی دقیق برای «حمله پیشگیرانه» علیه دشمن صهیونیستی در اختیار دارد(جزئیات بیشتر). پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید