تاکنون برخی از زائران حج تمتع کشورهای ایران، اندونزی، پاکستان، هند و مالزی وارد مدینه منوره شده‌اند و در مسجدالنبی (ص) به زیارت می‌پردازند.

حضور زائران حج تمتع کشورهای مختلف در مسجدالنبی(ص)+ فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل شوید!، عملیات پذیرش زائران خارجی حج تمتع از روزهای گذشته آغاز شده و فرودگاه مدینه و طائف بیش از سایر فرودگاه‌های عربستان در این روزها میزبان زائران حج تمتع است. در حال حاضر در کنار زائران سعودی، برخی از زائران کشورهای ایران، اندونزی، پاکستان، هند و مالزی وارد سرزمین وحی شده‌اند و به زیارت می‌پردازند؛ به طوری که در برخی ساعات تعداد زائران نسبت به هفته گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

البته مسؤولان سعودی اعلام کرده‌اند که تا حدود یک هفته قبل از آغاز عملیات حج تمتع، همه زائران عمره مفرده باید به شهر و کشورهای خود بازگردند و امکان حضور در مکه مکرمه را ندارند. در روزهای آینده تعداد زائران حاضر در مدینه منوره افزایش می‌یابد و زائران کشورمان با توجه به محدودیت اسکان، فقط ۶ روز در شهر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله اقامت دارند.

امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف از طریق ۱۰۰ ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف می‌شوند و پنج فرودگاه عربستان آماده پذیرش زائران شده است. در ادامه فیلمی از حال و هوای مدینه منوره با حضور گروهی از زائران حج تمتع ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) را مشاهده می‌کنید:

دیدگاهتان را بنویسید