اگر مایعات را به مقدار کم مصرف کنیم و بیشتر از مواد جامد و کم‌آب تغذیه کنیم غلظت خون بالا می‌رود و در نتیجه مواد سمی و زائد بافت‌ها و مواد حاصل از تبادلات سلولی به خوبی دفع نمی‌شوند و بدن توسط مواد سمی خودش مسموم می‌شود.

ناجی بدنمان باشیم

از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل شوید! چهارمحال و بختیاری| بدن انسان از لحظه تولد تا زمان مرگ به طور غریزی و برای بقای خود نیازمند آب و خوراک است. ۷۰ درصد کره زمین آب و ۳۰ درصد آن خشکی است به همین ترتیب بدن انسان هم از ۷۰ درصد آب تشکیل شده است. بنابراین باید بخش عمده غذای ما را خوراکی‌های آبدار(زنده) یعنی: میوه‌ها و سبزی‌ها تشکیل دهد و بخش کوچکی از آن را (حدود ۳۰ درصد) خوراکی‌های فشرده مانند: نان، غلات، گوشت، لبنیات، حبوبات و غیره.

خوراک زنده خوراکی است که پرآب باشد و اگر پرآب نباشد، آن خوراک زنده نیست و اگر ۷۰ درصد یا بیشتر خوراک ما مرده یا مصنوعی و از حالت طبیعیش خارج شده باشد، تصورش را بکنید چه به روز بدن ما خواهد آورد. فایده‌های خوراکی‌های آبدار برای بدن عبارت است از: ۱. حل مواد اضافی موجود در خون ۲. خارج ساختن مواد زائد از سیستم بدن ۳. به جریان انداختن خون سالم در یک وضعیت مطلوب ۴. تقویت بنیه ضعیف و آماده کردن آن برای تلاش و کوشش ۵. رساندن مواد مورد نیاز بدن به کلیه اعضای بدن ۶. تامین کمبودها و مواد مورد احتیاج همه قسمت‌های بدن ۷. جلوگیری از چاقی و اضافه وزن ۸. تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری‌ها ۹. تنظیم قند خون و کنترل انسولین اضافی در بدن ۱۰. ایجاد شادابی و سرحالی و دوری از خمودی و افسردگی ۱۱. تقویت سیستم عصبی بدن ۱۲. جلوگیری از پیری زودرس ۱۳. شادابی و زیبایی چهره، مو و پوست و چشم‌ها ۱۴. افزایش توان یادگیری و مطالعه و قدرت مغزی دکتر نورمن واکر می‌گوید: هر گیاه سبز، میوه‌ها، فندقه‌ها و دانه‌ها در حالت طبیعی و خام خود، از اتم و مولکول تشکیل شده است. در میان اتم‌ها و مولکول‌ها عناصر حیاتی قرار دارند که آن‌ها را به نام آنزیم می‌شناسیم. حرارت بالا باعث مرگ مواد غذایی می‌شود آنزیم‌ها به گرمای بالاتر از ۵۵ درجه، حساسیت شدید دارند؛ یعنی در حرارت بیش از ۵۵ درجه نابود می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین هر غذایی که بیش از این حرارت ببیند و پخته شود مرگ آنزیم‌ها را در پی دارد؛ در نتیجه ماده‌ای که می‌ماند ماده‌ای جز خوراک مرده و بدون قدرت حیاتی نیست. دکتر الکساندر برایس در کتاب قواعد زندگی و بهداشت می‌نویسد: اگر مایعات را به مقدار کم مصرف کنیم و بیشتر از مواد جامد و کم‌آب تغذیه کنیم غلظت خون بالا می‌رود و در نتیجه مواد سمی و زائد بافت‌ها و مواد حاصل از تبادلات سلولی به خوبی دفع نمی‌شوند و بدن توسط مواد سمی خودش مسموم می‌شود و علت اصلی آن این است که آب کافی برای انحلال و انتقال مواد معدنی ناشی از فعالیت سلول‌ها در اختیار بافت‌ها نبوده است. با نگاهی به طبیعت می‌بینیم نیرومندترین حیوانات جانورانی علفخواری مانند: کرگدن و گوریل هستند که در غذای آن‌ها آب فراوان وجود دارد و غذاهای زنده گیاهی مصرف می‌کنند. همچنین عمر جانوران علفخوار بیشتر از گوشتخواران است. برای رفع تشنگی نوشابه نخورید کسانی که غذایشان فشرده است و آبدار نیست همواره احساس تشنگی می‌کنند. متأسفانه برخی از آن‌ها با مصرف نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های مضر می‌خواهند عطش خود را برطرف کنند. آن‌ها نمی‌دانند که با نوشیدن این مایعات مشکلات بدن را چند برابر می‌کنند.

پزشکان آشنا به مسائل تغذیه، مراجعان خود را به دوری از غذاهای مرده یا حیات از دست داده توصیه می‌کنند، این نوع غذاها عبارتند از: شکر سفید، شیر صنعتی، فرآورده‌های آرد سفید، مارگارین (کره‌هایی که به عنوان کره گیاهی تبلیغ می‌شود)، میوه و سبزیجات کنسروشده، مربا و ترشی‌ها، سبزی‌های کنسروشده، گوشت‌های سرخ کرده شده، چای، قهوه، سبزیجات زیاد پخته شده، بقولات یخ‌زده، نوشابه‌ها. غذاهای زنده عبارتند از: میوه‌ها و سبزیجات تازه، حبوبات کامل، غذاهای دریایی تازه، ماهی، زیتون، کره تازه، تخم مرغ، گوشت تازه کشته شده(پخته)، شیر طبیعی (پاستوریزه نشده)، قند نیشکر (طبیعی)، عسل و فندقه‌ها.

از مهمترین آموزه‌های طبیعت در حفظ سلامت و درمان بیماری‌ها توجه به غذاست. در یک جمله ساده باید گفت: هر چیزی خوردنی نیست و هر کسی نمی‌تواند هر چیزی را بخورد. ———————– **برگرفته از کتاب انار بهشتی، اصول تغذیه صحیح و کارآمد از منظر اسلام پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

دیدگاهتان را بنویسید