فرماندار ایالت تگزاس در آمریکا در محفلی با حضور صهیونیست‌ها، ایران را تهدیدی علیه این ایالت جنوب ایالات متحده خواند.

ادعای فرماندار تگزاس: ایران تهدیدی علیه «تگزاس» است

به گزارش گروه بین‌الملل از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل شوید!، فرماندار ایالت «تگزاس» در آمریکا  به تازگی در سخنرانی در جمع صهیونیست‌ها مدعی شده که ایران تهدیدی برای این ایالت محسوب می‌شود.

صهیونیست‌ها یکی از بزرگترین لابی‌ها را در آمریکا دارا هستند که لابی کمیته روابط عمومی آمریکایی اسرائیلی (آیپک) از آن جمله است. کمیته روابط عمومی آمریکایی اسرائیلی (آیپک AIPAC) ، بزرگترین لابی‌ای است که یهودیان آمریکا از آن برای تأثیرگذاری بر سیاست‌های عمومی آمریکا با هدف حمایت از منافع اسرائیل استفاده می‌کنند.

به گزارش منابع خبری، «گرگ اَبوت» فرماندار ایالت تگزاس، در مراسمی که توسط سرکنسولگری رژیم صهیونیستی در جنوب غربی «هیوستون» برگزار شد، گفت: «اجازه بدهید مطلبی را به شما بگویم، معامله با کشورهایی که مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و با اسرائیل دشمنی نشان می‌دهند برخلاف منافع ماست.»

تگزاس، یکی از ۵۰ ایالت آمریکا و همچنین دومین ایالت بزرگ این کشور پس از آلاسکاست. این ایالت در جنوب آمریکا قرار دارد و هم مرز با مکزیک است.

وی در ادامه گفت: «تا زمانی که ایران تهدیدی برای اسرائیل باشد، برای تگزاس نیز تهدید محسوب می‌شود. »

فرماندار تگزاس پیشتر پارا فراتر از حد برداشته و مدعی شده بود که می‌خواهد به دنیا آمدن در ایران را  جرم اعلام کند.

ابوت در ادامه سخنرانی در محفل صهیونیست‌ها گفت: «زمانی که سرمایه گذاری مالیات دهندگان در ایران را ممنوع کردیم، از آن حمایت کردیم. ما نهادهای دولتی تگزاس را از قرارداد با شرکت‌هایی که در ایران تجارت می‌کنند، منع کردیم. در تگزاس، ما با رژیم‌هایی که به دنبال محو اسرائیل از روی زمین هستند، معامله نمی‌کنیم.»

فرماندار به شدت صهیونیست ایالت تگزاس پیشتر نامه‌ای به «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا به او گفته بود که ایالت تگزاس تحریم‌های ایران را برنمی دارد.

گرگ ابت در نامه‌ای به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نوشت:  «این نامه در پاسخ به نامه دولت شما در تاریخ هشتم آوریل سال ۲۰۱۶ در ارتباط با برجام است. در آن نامه درخواست شده بود که تگزاس در تحریم‌های اقتصادی برضد ایران تجدید نظر کند. از آنجایی که این توافقنامه ایران اساسا دچار نقص است و به صورت دائمی و همیشگی توانایی هسته‌ای ایران را برنمی‌چیند، تگزاس همچنان تحریم‌های خود علیه ایران را حفظ خواهد کرد.»

«لیویا لینک راویو» سرکنسول رژیم صهیونیستی  در تگزاس با  تشکر از فرماندار این ایالت گفت: «عمیقاً از حمایت صریح شما قدردانی می‌کنیم و (رژیم) اسرائیل شما را به عنوان یک دوست واقعی می‌داند.»

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید