مدیر غذای دانشگاه شیراز گفت:نان کامل به صورت یارانه ای از امروز ۱۶ بهمن در ۱۷ نانوایی شیراز از ساعت ۹ تا ۱۰.۳۰ صبح تولید و عرضه می‌شود.

تولید نان کامل از امروز به صورت یارانه ای در شیراز/ ۱۷ نانوایی شیراز برای اولین بار‌ نان کامل عرضه می‌کنند

مظلومی در گفتگو با خبرنگار فارس از شیراز، با اشاره به کیفیت پایین نان بیان کرد: نان تولیدی در کشور به خصوص استان فارس کیفیت مطلوبی ندارد، علاوه بر آن از نظر تغذیه ای خواص کافی و کامل را ندارد. 

او ادامه داد: لذا تصمیم گرفته شد طی طرحی با همکاری سازمان غله، حمایت استاندار،فرماندار و سازمان های دیگر بتوانیم برای اولین بار در شهر شیراز تولید نان کامل را داشته باشیم .

وی به بی نظیر بودن طرح تولید نان کامل اشاره کرد و گفت: این طرح در نوع خود بی‌نظیر و فاقد سابقه قبلی است، طی این طرح تصمیم گرفته شده نان کامل به صورت یارانه ای از امروز ۱۶ بهمن در ۱۷ نانوایی شیراز از ساعت ۹ تا ۱۰.۳۰ صبح تولید و عرضه بشود.

او افزود: نانوایی ها شیفت های معمول خود را دارند و تولید نان کامل در یک شیفت اضافه انجام می‌شود.

مظلومی با اشاره به یارانه ای بودن نان کامل خاطر نشان کرد: نان کامل یارانه ای شده است اما به دلیل اینکه یک نان جدید است و زمان پخت بیشتر و فرایند پیچیده تری نسبت به سایر نان ها دارد، قیمت آن ۵۰ درصد بیشتر از سایر نان ها است. 

او از لحاظ خواص سلامتی بخش به نان کامل پرداخت و گفت: نان کامل نانی است داری تمام اجزای گندم، سبوس و جوانه که تمام این موارد شامل املاح، فیبر و ویتامین هالی لازم است،از نکات حائز اهمیت آن میزان قند کل کمتر این نان است که میزان ۶۹ ، ۷۰ درصد است، همچنین در پیشگیری از چاقی، دیابت نوع ۲، سرطان، در افزایش استقامت فیزیکی، در پیشگیری از مرگ های ناگهانی و بیماری های قلبی و عروقی تاثیرگذار و ثابت شده است. 

مدیر غذای دانشگاه شیراز در آخر از نظر علم تغذیه به این موضوع پرداخت و عنوان کرد: بر اساس دستور العمل های ۲۰۱۵ به بعد تاکیید شده است که ۵۰ درصد غلات روزانه مصرفی ما باید کامل باشد در حالی که در ایران از این موضوع به طور کامل غافل شدیم و لازم است در دستور کار قرار بگیرد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید