مدیرمسؤول جنبش دختران انقلاب می‌گوید: در دیداری که فعالان عفاف و حجاب با رهبر انقلاب داشتند، ایشان فرمودند: الان ما به امثال خانم دباغ نیاز داریم که با آن حجاب و هشت تا بچه‌ای که داشت، پای کار آمد.

مدیرمسئول جنبش «دختران انقلاب»: امر به معروف و رفع بی‌حجابی به امثال خانم دباغ نیاز دارد+فیلم

از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل شوید! ـ گروه قرآن و فعالیت‌های دینی ـ آزاده لرستانی: دختری که در ششم دی‌‌ماه سال ۱۳۹۶ در تقاطع خیابان انقلاب اسلامی و خیابان وصال شیرازی تهران روسری از سر درآورد و بر چوب آویزان کرد تا به اصطلاح جنبشی را به نام «دختران خیابان انقلاب» ایجاد کند، انتظار نداشت در واکنش به این حرکتش، جنبش مردمی به نام «دختران انقلاب» با حضور چند ۱۰ هزاری دختران محجبه ایرانی شکل بگیرد که امروز نامشان همچنان بر سر زبان‌ها باشد.  حالا که چند ماهی است شاهد کشف حجاب و بدحجابی‌ در امکان عمومی کشور هستیم، بر آن شدیم با بهاره جنگروی، مدیرمسؤول این جنبش گفت‌وگو کنیم. گفت‌وگویی که بیش از ۲ ساعت در از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل شوید! به طول انجامید و او از دغدغه‌های دختران انقلاب برای مهار این ضدارزش در جامعه اسلامی سخن به میان آورد و در پایان نیز درخواستی از حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور داشت.

امر به معروف یک واجب فراموش‌ شده ایده تشکیل دختران انقلاب از کجا شکل گرفت و چرا این جنبش هنوز به فعالیت می‌پردازد؟ هشت سال پیش وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدیم، با گروهی از دوستانی که دغدغه حجاب داشتند، با توجه به فضای آن روز به مطالعه فرهنگی روی آوردیم و تحقیق کردیم که حضرت آقا درباره امر به معروف و نهی از منکر چه دغدغه‌ای دارند و چرا ایشان از امر به معروف به عنوان واجب فراموش‌ شده یاد کرده‌اند؟ از منظر رهبر انقلاب تکرار امر به معروف و نهی از منکر، شکننده است. از سویی دیگر حضرت آقا می‌فرمایند: «همان دشمنی که می‌خواهد ما هسته‌ای نداشته باشیم، بابتش احمدی روشن ترور شد، همان دشمنی که می‌خواهد ما در منطقه حضور نداشته باشیم که بابتش حاج قاسم را زد، همان دشمنی که می‌خواهد ما موشکی نداشته باشیم که بابتش تهرانی مقدم را زد، همان دشمن به دنبال این است که قانون حجاب برداشته شود.» از طرفی در دیداری که معظم‌له در چهار سال پیش با مسؤولان داشتند، فرمودند: ما ۲ مسأله اصلی در کشور داریم، اقتصاد و فرهنگ که نگرانی‌ها در مورد حجاب صحیح است و از حرکت‌‌های دینی مردمی حمایت شود. در همین چند سال اخیر که بسیاری از افراد گفتند مسأله اصلی کشور اقتصاد است و باید تنها به معیشت مردم فکر کرد و با الزام قانون حجاب مخالف هستیم، کسانی که با ظاهر مذهبی و با تکیه بر گفتمان انقلاب سخنانی را برخلاف نص اسلام، سیره و منش امامین انقلاب و راه شهدا درباره حجاب گفتند، ما را برای حضور در این راه مصمم کرد.  

دیدگاهتان را بنویسید