معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی کشور با اشاره به عملی شدن پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از حوزه گردشگری، با پیشگامی وزارت میراث فرهنگی بعد از چندسال گفت: باید منابع مالی حمایتی از حوزه گردشگری نیز برای این صندوق تأمین شود که یکی از این حوزه‌های تامین منابع، عوارض خروج از کشور است و انتظار می‌رود در حوزه گردشگری فعالین این حوزه که از حوادث اخیر آسیب دیده‌اند مورد حمایت قرار گیرند.

معاون وزیر میراث فرهنگی: از واحدهای گردشگری آسیب‌دیده در حوادث اخیر حمایت می‌شود

به گزارش از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل شوید! از شیراز، علی اصغر شالبافیان حسین‌آبادی امروز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه در آیین گشایش همزمان دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتل‌داری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در شیراز با اشاره به وجود ۲۴۶۱ پروژه فعال گردشگری در کشور گفت: با توجه به زودبازده بوده بودن صنعت گردشگری، این پروژه‌ها پتانسیل اشتغالزایی۱۰۳ هزار نفر به شکل مستقیم را دارند.

شالبافیان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبانماه، ۱۴۰۰ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور اخذ شده است افزود: تا پایان سال حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر به این رقم اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کل بودجه اختصاص داده شده به حوزه عمرانی گردشگری ۵۰ میلیارد تومان است اظهار داشت: باید پرسید با این میزان عوارض دریافت شده چگونه حوزه گردشگری از طریق وضع عوارض خروج از کشور مورد حمایت قرار گرفته است؟

معاون وزارت میراث فرهنگی در خصوص نمایشگاه فارس نیز گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فارس یکی از قدیمی و باسابقه‌ترین نمایشگاه‌های کشور است که پس از نمایشگاه تهران منظم‌ترین نمایشگاه در طول سالهای اخیر به شمار می‌رود.

وی افزود: هرچند به دلیل شیوع ویروس کرونا وقفه‌ای در برگزاری این نمایشگاه داشته‌ایم اما فعالان بخش خصوصی و دولتی امسال هم با وجود همه مشکلات همت کردند تا این نمایشگاه برگزار شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: این نمایشگاه به واسطه دغدغه موضوعاتی که ممکن بود برگزاری آن را تحت تاثیر قرار دهد به تعویق افتاد اما استاندار فارس تأکید کرد که نباید وقفه‌ای در برگزاری این نمایشگاه رخ دهد و با این رویکرد ما امروز شاهد برگزاری این نمایشگاه هستیم.

شالبافیان با اعتقاد به اینکه نمایشگاه‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی داشته‌هایمان در حوزه گردشگری و ملاقات ذی‍نفعان گردشگری برای توسعه کسب و کارشان است، گفت: اگر عموم افراد، مردم و سیاستگذاران از ظرفیت‌های گردشگری آگاه نباشند طبیعتا در تصمیم گیری و ملاحظات شاهد اتفاقا خوبی نخواهیم بود و در مقطع کنونی به نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها به عنوان ابزاری برای معرفی و گفتگو با سایر فعالیت اقتصادی سایر حوزه ها و سیاستگذاران نگاه می‌کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ بهمن افزود: نمایشگاه یک ظرفیت است لذا هر چه برای برگزاری نمایشگاه‌ها هزینه کنیم، به اصل حوزه گردشگری توجه می‌کنیم و امیدوارم روزی فرا برسد که بتوانیم نمایشگاه سالانه کشور را در خارج از تهران برگزار کنیم و استان فارس میزبان برگزاری چنین رویدادی باشد.

فارس استانی متمایز در حوزه گردشگری است

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه نگاه به استان فارس نگاه به استانی عادی نیست و ظرفیت‌های متمایز فرهنگی، تاریخی و مذهبی فارس، این استان را به استانی متمایز در حوزه گردشگری تبدیل کرده است تاکید کرد: استان فارس هم از ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری بهره می‌برد و این استان باید نقش مکمل برای سایر استان‌ها و نقش الگو برای همه کشور ایفا کند.

شالبافیان به حوزه سرمایه گذاری نیز اشاره کرد و افزود: تعداد ۲ هزار و ۴۶۱ پروژه در حال اجرا در کشور داریم که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۳۰ درصد است و دولت تعهد حمایت از زیر ساخت‌ها را در این خصوص داده و اگر تمام اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای حوزه گردشگری را به هر پروژه اختصاص دهیم سهم هر پروژه ۵۰ میلیون تومان است و این در حالی است که سال گذشته در جذب اعتبارات اشتغال حوزه گردشگری ظرفیت خود را نشان داد و اولین حوزه جذب کننده منابع تبصره ۱۸ بود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص دفاتر خدمات مسافرتی در دستور العمل ابلاغی علاوه بر تعریف ظرفیت تقاضا، ظرفیت استفاده دفاتر خدمات مسافرتی برای تجهیز و سرمایه در گردش مد نظر است و امید است این اعتبارات به زودی تخصیص یابد.

به گزارش از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل شوید!، آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی امروز در شیراز برگزار شد و این نمایشگاه  از امروز تا ۲۳ دیماه به مدت چهار  روز  در سه سالن نرگس، حافظ و ملاصدرا در نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برپا خواهد بود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید